16 november 2006

Går tåget till Uppsala från Kungsholmen?

En ruffig typ kommer fram till mig utanför Daglivs på Kungsholmen, sent igår kväll.

- Öh, hej! Jag har blivit av med alla pengar å måste ta mig hem till Uppsala. Kan du inte hjälpa mig med stålar till tåget?
Eftersom jag nästan aldrig har kontanter på mig svarar jag sanningsenligt:
- Nädu, det har jag inte.
- Haru en tia'rå?
- Eh, nä.
- HARU EN CIGG DÅ?!

Då skrattade jag och gick jag därifrån. Så mycket för den resan till Uppsala, speciellt när man hellre står på Kungsholmen och tigger tågpengar än utanför Centralen där tågen eller bussarna rimligen borde stå. :)

Och varför ska alltid alla som har tappat sina pengar till just Uppsala?

2 Comments:

Blogger vildtass said...

När man träffar på de pengalösa i Lund vill de alltid ha en tjuga för att ta tåget "hem till helsingborg".

16 november, 2006 19:31  
Anonymous Anonym said...

Vissa tigger efter pengar.
du tigger om påle i din röv.
vad är skillnaden?

13 januari, 2007 22:09  

Skicka en kommentar

<< Home